lördag 26 maj 2012

GRYTTRÄNING MED TAX

Idag var jag, Anders och taxarna "Zickan" och "Gnista" på grytträning i Småland.
Ja, får inte glömma Tysk Jaktterriern "Smulan" som också var med.


Det var en hel del andra raser: Tysk Jaktterrier, Foxterrier, Border Terrier och säkert någon fler (mmm hoppas jag inte glömmde någon).

Jag tränade mina två tax damer: Sönnerönas ZV Zaigon och Skogsletta´s ZD Gnista.

Sen träffade vi, Mikael med "Lejja" eller som hon heter Jagtmax´s ÖN Cassandra. Var första gången hon prövade på konstgryt och hon skallade på (men hon är ju efter min taxhanhund SE J(d)CH SE U(dkv)CH Öllmans Öst som har sååå mycket villja o pondus).

Vi önskar Mikael och "Lejja" god lycka i all träning. Fick äran att hjälpa "Lejja". Fast Anders hjälpte mig med mina två damer. Det är ju kanoners då man kan samarbeta och kanon roligt när det går bra.
Hade inte så höga förväntningar på någon hund. Å det gick det väldigt bra.

Zickan gick riktigt bra och hon testade även "hyllan" och gick rätt bra. Hon har en hög villja (fast hennes mamma är ju en grythund). Blev mäkta imponerad av henne.

Gnista gick också bra. Fast "hyllan" var inte hennes grej.

Men båda skallade på bra och gjorde ett kanon jobb. Så nog har dessa två damer skärpa.

Kan berätta de är två underbara hundar att ha i hemmet. Finns ingen elakt i dessa två underbara taxar.

Zickan är en tax som älskar folk och framför allt små barn. Hon är alltid snäll och tycker inte om när andra ska vara dumma.

Så jag är sååå stolt över mina hundar.

Och det blir några gånger till träning, sen kanske man kan starta på grytprov.

Fick se många glada hundar idag och det är en fröjd för högat att se hundar få jobba.

Tack för en trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar