lördag 11 februari 2012

BAD & KORT

Idag har man badat Kasper och satt papiljotter också fick han på sig en papiljott dräkt. Papiljott dräkt har Yorkshire Terrier för att bla papiljotterna ska sitta kvar och inte ramla ner osv.
Så de har inte dräkten pga kyla.

Själv är jag rätt emot allt som heter kläder på hundar.
Inser att många får bekymmer med pälsar som har täcken.
Hundar kan få tex. kala partier och svårt att få pälsen att växa. (Om hunden har täcke ofta och länge).

Så nu alla som undrar: Nä, jag har inga täcken på mina Italienska vinthundar.
Har tidigare bott i norr och visst var det snabba rundor när det var kallt och då pratar vi om -25 grader och uppåt. Sen kan vissa ha fördomar om att Italiensk vinthund inte gillar kyla. Det stämmer i överlag, men sen finns det undantag som BARA ÄLSKAR KYLA. Jo, jag har en sådan Italienare.

Men sen har det blivit en modefluga att ha kläder/täcken på hundar.
Sen kan en del säga: Men hästar har ju täcken.
Nu har inte hund och häst samma päls. Hästar har tagel och inte alls lik en hundpäls/hundhår.
Men tänker inte gå in mer på den biten.

Därimot kan jag tycka då man är på vissa inomhus utställningar där det kan vara portar som öppnas och stängs hela tiden, där det blir dragit att de kan ha täcke eller bästa av allt, de kan ligger under en filt/täcke. Detta är något Italiensk vinthund bara ÄLSKAR.

Glömmer aldrig när jag köpte Rashikas Calimero "Calli" av Malin.
När jag träffade Malin på utställning och jag skulle hålla koll på mamma Ulizza (Sobers Ulizza). Plötsligen såg jag inte henne och sa lite försiktigt till Malin: Du, Ulizza är borta. Då skrattade Malin och sa: Nä, hon ligger under filten. Du kan lyfta och titta efter.
Inte syntes det att det låg en hund under filten... Jo, mycket riktigt lyfte jag på filten och där låg Ulizza och blängde på mig som: Släpp inte ut min goa värme.


Idag har jag fotat lite på hundar. Blev en salig blandning.
Vissa bilder kommer ut här och alla är det copyright på. Så ska ni låna, fråga först för ev. lånande av bild. TACK!

Var till svärmor och överraskade henne med en bit tårta som jag bakade igår.
Blev riktigt god, var en av mina grejor när jag gick sist året på gymnasiet, påbyggnadsutbildning.
Tyckte det var super skoj att baka alla slags tårtor, tyvärr glömmer man bort vissa saker då man inte håller på så ofta med bakning.

Smaksens tårta


Strävhårig Normalstor tax

Korthårig Nornalstor tax. (En tax med massor av muskler).


COPYRIGHT
Kärlek vid ha träffat en kille med papiljotter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar